Rólam

Jelenleg a Collabit Consulting Kft-nél dolgozom, mint tanácsadó. Fő szakterületemi a Microsoft felhő megoldásai (Office 365 és SharePoint online), valamint a Microsofttal közösen történő business development, szervezeten belüli tudás megosztás/ átadás, új Microsoft technológiák folyamatos “felkarolása”, valamint megismerése, nagy hangsúlyt fektetve a Microsoft flow és PowerApps megoldásokra.

Pár hónapig volt szerencsém a Szerencsejáték Zrt-nél is dolgozni, mint Rendszermérnők és tanácsadó, ahol az egyik legfőbb projectem volt a GDPR felkészülés tekintetében fontos, IRM (Information Rights Management) (dokumentum védelmi megoldás) bevezetése.

Valamivel több mint 2 évet töltöttem el a Qualysoft Infromatikai Zrt-nél, ahol részt vettem a Microsofttal történő közös business develpmentben, valamint aktivitások megszervezésében és megtartásában, mindemellett részt vettem a belső kompetencia építésében is. Fő szakterületem az Office 365 és a SharePoint Online volt, de a Microsoft business solution termékeivel kapcsolatban is megfelelő tudás birtokába kerültem. így a Dynamics 365 területén is sikerült elég nagy tudás meszereznem, melynek eredményeként parner CRM akadémiát is tartottam és további Microsoft rendezvényeken is részt vettem mint előadó.

A Microsoft jóvoltából, közvetlenül együtt dolgozhatom a Microsoft Magyarországgal, mint P-seller (P-TSP) (Technical Solution Professional) (“Partner által biztosított technikai szakember”), valamint közös rendezvényeken is egyre gyakrabban jelenek meg, mint előadó.
A Microsoft 2017-ben, majd 2018-ban is megjutalmazott az MVP (Most Valuable Professional) címmel.

Mielőtt a Qualysoft csapatához csatlakoztam IT vezetőként dolgoztam a Doclerservices Kft-nél.
Pályám során részt vettem SAP All-in-one, Microsoft Dynamics AX, Microsoft Dynamics CRM, SharePoint, Office 365 termékek bevezetésében, valamint manageltem több IT rendszer verzióváltását is.

A munkám során nagyon meghatározó az üzleti és csoportmunka folyamatok kialakítása, újra gondolása és fejlesztése, valamint az e köré épülő termékek képességeinek bemutatása. Első sorban Office 365 és SharePoint alapokon.

Speaking Experience:

Title: Company document management in SharePoint
Date: 2/16/2016
Location: Grupama Aréna (Budapest)
Event: Future Decoded
More information: https://kozakjanos.wordpress.com/2016/04/21/sharepoint-document-management/ OR http://technetklub.hu/sharepoint-document-management/

 

Title: CRM jumpstart
Date:4/13/2016
Location: Microsoft Hungary (Budapest – Graphisoft Park)

 

Title: CRM jumpstart 2
Date:6/8/2016
Location: Microsoft Hungary (Budapest – Graphisoft Park)

crm_partner

 

Title: intelligent cloud solutions
Date:10/20/2016
Location: Herceghalom, Abacus hotel
Event: Future Decoded

Title: Partner CRM University
Date:11/24/2016
Location: Microsoft Hungary (Budapest – Graphisoft Park)

crm_akademia

Title: SharePoint Partner Event
Date: 05/24/2017
Location: Microsoft Hungary (Budapest – Graphisoft Park)

 

 

Title: Hello Business
Date: 05/25/2017
Location:  LOFFICE Coworking & Taste Loffice (1061 Budapest, Paulay Ede u. 55.)

 

Reklámok

7 című bejegyzés “Rólam” gondolatot, hozzászólást tartalmaz

  1. Hátha 🙂 SharePoint

    Kedves Kozák János !

    Nem igazán hozzászólást írnék, hanem megoldást keresek egy munkafolyamat problémára. Munkafolyamatban szeretnék file-okat megosztani a file neve /címe / alapján. Azaz file név kovács józsef akkor kerüljön megosztásra kovács józseffel /50 db. file különböző nevekkel/. Nem találtam designerben megosztás funkciót… én.

    Előre is köszönök minden öteletet 🙂

    Kedvelés

    1. Heló! Pár kérdés, a fileoknál már a feltöltéskor eldőlne a jogosultság, már akkor le lehet vizsgálni a nevet és úgy megosztani a dokumentumokat? vagy van rengeteg dokumentum amin végig kellene menni és megnézni hogy mi van pl a Title mezőben, vagy valamely más attributumban ahol a név található és az alapján megosztani a dokumentumokat.
      A megosztani kívánt dokumentumokat a workflow át rakhatja másik mappába amikor lefut és megoszthatja úgy?
      A Workflow manuálisan kell hogy induljon?

      Kedvelés

      1. Hi,
        Köszönöm a visszajelzést 🙂

        A file neve adja meg kivel kell megosztani, jelen esetben pdf file, a file neve az én esetemeben KARVALICS_HENRIK_, A folyamat,.. teljesítés igazolásokat kapok egy cégtől pdf formátumban, 50 db. file, ezeket feltöltöm a belső site-unk munkakönyvtárába, jelenleg ennen kezemmel osztom meg, azaz értesítem ki a dolgozókat az igazolás beérkezéséről. A dolgozóknak nincs saját tár helyük, így másolni nem szeretném. A workflow indítása manuális, ha mindent file feltöltésre kerül akkor indtanám el. A file-ok neve mindig ugyanaz, elevetélt próbálkozásom… if else… ha név “e”z akkor megoszt “létező névvel”.. és itt akadtam el… megoszt…

        Kedvelés

      2. Nos, a jogosultság beállítás SharePoint designerből lehetséges, akár item szinten is, de ebben az esetben 2010-es workflowot kell készíteni és ott az “impersonation step”-et kell használnod, ekkor lesznek új parancsok a jogosultságok beállításához.
        Ez szerintem a feladatban az egyszerűbb dolog.
        A táron belül több mappa leheetőséget, azért vetettem fel, mert ha relatíve kevés kolléga van, mondjuk 30 körüli, akkor egyszerűbb a jogosultság adás ha csinálsz ugyan azon a táron belül mindenkinek külön mappát, ahhoz beállítod hogy csak az adott kollégának legyen hozzá joga, és amikor eldönti a workflow hogy kihez tartozik akkor csak oda bele kell helyezni és nem kell külön item szinten jogosultságot állítanod.
        Dokumentum feltöltésével kapcsolatban, az lenne a legegyszerűbb, ha eleve egy people pickerrel vennéd fel hogy kihez tartozik, mivel így nagyon egyszerűen be lehet állítani a workflowból a jogot, vagy ha a fenit (általam ismeretett, mappás megoldás) tetszik, akkor csak át kell helyezni a megfelelő mappába.
        Ha marad a filename megközelítés, akkor nincs más hátra, csinálni kell egy külön listát, amibe beállítod hogy mely stringhez, mely felhasználó tartozik, majd kombinálnod kell egy 2013-as workflowot, ami egy ciklussal megkeresi hogy mely stringhez mely felhasználó tartozik, majd ebből a workflowból meg kell hívnod a 2010-es workflowot, ami elvégzi a jogosultság beállítást.

        Kedvelés

  2. Kedves Kozák János!
    Egy kérdés megválaszolásában kérném a tanácsát. SharePoint 2016-ban szeretnék egy automatikus értesítési folyamatot megvalósítani. Adott rögzített időpont figyelésével 30 napos lejáratkor e-mailben szeretnék megadható címre értesítést küldeni, mindezt kb. 1.500 rögzített adat figyelésével. Milyen lehetőségek állnak az említett verzióban a probléma megoldására?
    Előre is köszönöm válaszát! 🙂

    Kedvelés

    1. Kedves Lajos!
      Több féle lehetőség is van rá, de egy kicsit jobban ismernem kellene a pontos scopeot.
      Csak az a lényeg, hogy pontosan 30 naponta (havonta) történjen email kűldés?
      Kapásból azt mondtanám, hogy be kell állítani az adott listára egy alertet, de ugye az beépítve csak max. Hetente tud értesítést küldeni.
      Abban az esetben, ha csak a 30 napon van a hangsúly, akkor kell csinálni egy új list tartalom típust, majd ahhoz egy reusable workflowt, abban deklarálni az email küldést és a változókat, majd az elkészített workflowot, ráhúzni az adott listára. Ezt követően be kell ár az adott listán az “Information management plicít”, ott a Content Type lehetőséget választva már be lehet állítani a havi ütemezést.
      2. Ha arra lenne szükség, hogy minden egyes elemnek a változását figyelni kell és úgy emailt küldeni, akkor készíteni kell egy plusz calculated field (számított) mező értéket, ahol a Created (létrehozás) dátumától kezdődően lehet követni rekordonként az eltelt napok számát, majd értesítést küldeni.
      Természetesen ezen kívűl lehet event receviert is készíteni, vagy powershell-el egy sima ütemezett feladatot, amit 30 naponta lehet futtatni.
      Ezen kívűl az helyben telepített SharePoint Server esetében is lehet használni a Microsoft Flowt (ha a belső policy megengedi) és ott egy schedule actiont lehet választani, amibe be lehet állítani, hogy 30 naponta hajtódjanak végre a rögzített események.

      Ha lehet egy kicsit jobban specizini a feladatot, akkor az alapján meg tudom írni step by step a lépéseket egy blog post keretében.
      Kérem írja meg, hogy a föntiek alapján mi lenne a pontos feladat.

      Kedvelés

      1. Kedves János!
        Az ön által leírt 2. megoldásról lenne szó.
        Adott egy dátum mező amit figyelni kell. Ha bekerül egy érték akkor ehhez képest kell a 30 naptári napot figyelni. Ezen kívül van egy másik mező ahol igen/nem lehet az érték. Amelyik dátumnál eléri a 30. napot és a másik mező értéke “nem” ott a megadott email címekre ki kell küldeni egy szabvány szövegű emailt.
        A folyamat a következő:
        1. számítógépes eszközök telepítése megtörténik egy adott helyszínre.
        2. A telepítés dátumát rögzítik.
        3. A telepítés ellenőrzése lezajlik, minősítik a telepítést (megfelelő: igen/nem)
        4. SharePointban lefutó folyamat megnézi a dátumokat és a minősítést és a nem megfelelő minősítésű, 30. napot elérőekhez tartozó email címekre kiküldi a megadott szabvány emailt.

        Remélem megfelelően írtam le a folyamatot és nagyon megköszönném ha az említett step by step a lépéseket megírva tudna segíteni.

        Üdvözlettel: Megyeri Lajos

        Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s